Dagje Fukuoka + update mooie avond

3 december 2009 - Fukuoka, Japan

Heej allemaal! Zijn we weer!

Onze dag was gisteren nog niet helemaal beschreven, het eten was namelijk alles behalve normaal! (Hoe kan het ook anders)

Met zijn achten zijn we op zoek gegaan naar een tent waar je stokkies met allemaal verschillende dingen er op kon eten.(Jakkie nog wat, we verzinnen het ook niet)  Richting gevraagd bij het Hostel en zoeken maar! Voor de tent stond een groep dronken Japanners (jaja, die kom je vaak tegen! ze kunnen echt niet tegen alcohol!) met een "leider" die dacht dat hij een Rus was ofzo. (mega zware stem waarmee hij steeds "Don't worry my friends" zei om te benadrukken dat het niet duur was.) Over dat niet duur had hij niet helemaal gelijk, maar het is wel een onvergetelijk diner geworden.

De meest rare gerechten zijn onze mond in gegaan, van lever tot rauwe vis en groente gewikkeld in vlees. Ook bleek een van de andere gasten jarig te zijn en speciaal daarvoor had het personeel zich in Pikachu pakken gehezen en stond er een Japanner met een discolicht te zwaaien. Samen met alle andere gasten hebben we meegezongen met de Japanse versie van "Happy Birthday" en hebben we op hun verzoek de Engelse versie gezongen. Aardig als we zijn, hebben we er daarna op eigen initiatief ook maar de Nederlandse versie achteraan geplakt. (Hier waren ze iets minder blij mee, want daarna was het snel afgelopen met het zangfestijn!)

Na een melige terugweg hebben we nog even gezllig in het hostel bier en sake gedronken, waardoor we vanmorgen iets minder vrolijk dan normaal wakker werden. (Gelukkig was het niet zo erg als tijdens de studiereis, maar het kon beter!)

Nadat we eindelijk opgestaan waren en allemaal kleine dingetjes geregeld hadden, konden we Fukuoka weer in. We hadden een drukke planning, dus half twee was een prima tijd om weg te gaan.

Het Asian arts museum en een bioscoopje pakken stond op de planning. Omdat alles bij ons elke keer fout lijkt te gaan, moest er vandaag weer iets gebeuren. Het museum zat dicht! Daar ging onze planning. Met hangende pootjes hebben we de lonely planet om advies gevraagd en al snel stonden we voor oud gebouw met een koperen dak. Een gratis museum! Gelukkig stond alles in Kanji aangegeven en konden we dus goed begrijpen waar het over ging.

Na dit geweldige stukje cultuur kwamen we er achter dat Fukuoka een haven heeft (De houten Boedha en het geweldige canal city hadden onze aandacht hiervan afgehouden.) en besloten we die te bezoeken. Op de kaart zagen we dat er ook een soort speedboat arena was. Hopend dat er vandaag een race zou zijn (en dat we misschien wel een crash zouden zien!!!) gingen we daar naartoe. Gelukkig liet ons geluk ons hier niet in de steek en konden we genieten van een spannende race. (Toen we de regels door dachten te hebben, gebeurden er weer dingen, waardoor we nog steeds niet weten hoe het nou precies werkt.. maar gaaf was het wel!)

Daarna hebben we de Japanse bios onveilig gemaakt. In het geweldige canal city lag een bioscoop met ongeveer 15 zalen en hadden ze zowaar originele films! We besloten om naar Inglorious Basterds te gaan, een keuze die ons goed is bevallen. (Op het feit na dat het een film van bijna 3 uur was en de Japanners blijkbaar niet van pauze hebben gehoord.)

Dat was het wel weer voor vandaag, net kwamen we nog een Nederlander tegen in ons hostel. Buiten onze groep om is dit denk ik de 4e of 5e Nederlander in bijna 4 weken. (Misschien dat het daarom wel zo gezellig is hier? ;))

Excuses voor het onbreken van de fotos gisteren, we hadden belangrijkere dingen te doen (bier drinken ;))

Groetjes van jullie favoriete reisbloggers.

PS. Jeroen had vandaag ruzie met zijn richtingsgevoel. Voor was achter en rechts was links. Gelukkig had Paul vandaag een goede bui en heeft hij Jeroen vandaag op het goede pad gehouden!

1. Brian:
    3 december 2009
    Yo gasten,

Lachen jullie blog, vooral die foto van de kok haha.
    Zo te horen hebben jullie het zwaar naar je zin (ik ben eigenlijk een beetje jalours)
    Nou geniet er nog van en ik blijf jullie volgen!

Ciao,

Brian
  2. paul veelenturf:
    3 december 2009
    He Paul en Jeroen

Wat een vette vakantie hebben jullie mannen.
    Gave speedboatraces met mooie schermen
    afgewisseld met mooie natuur en dampende vulkanen.
    Hebben jullie the thunderbirds van International Rescue al gebeld
    Verder vind ik het wel heel zielig dat jullie zo slecht te eten krijgen en er nauwelijks bier lijkt te zijn. Passen jullie op dat je na 3 weken niet als kleine SUMO-worstelaartjes naar Nederland terug komt.

He nog heel veel plezier verder. Erg leuk om als hardwerkende vader bij thuiskomst nog even een Japans avontuur te kunnen lezen.

geniet er lekker van

groeten
    van paul (en andy ook natuurlijk, maar die zit nu ook aan de drank)